CoreAVC

בניגוד למה שחשבתי בפוסט הזה, ביצועי הניגון של סרטים ב1080p לא מספקים על המחשב שלי גם אם אני מוריד את האיכות עם הפרמטרים שציינתי שם.
החלטתי לנסות את הקודק CoreAVC של CoreCodecs. מה שמיוחד בקודק זה שהוא מסוגל להשתמש בכמה ליבות כדי לפענח וידאו h264, ולכן לנצל יותר טוב את הכוח של המחשב.
הקודק עולה כ15$, ואפשר לנסות אותו לשבועיים.
עקרונית הוא קודק לחלונות, אבל בחור בשם אלן ניסוטה יצר את coreavc-for-linux מעטפת דקה שמדמה בשביל הקודק את מה שהוא צריך מסביבת החלונות, ויצר פטץ' לMPlayer, Xine ועוד כמה נגנים שמאפשר להשתמש בקודק הזה.
לא פיתרון נקי, אבל בטוח יותר זול מלשדרג את המערכת שוב.

אם השם של coreavc-for-linux ושל coreavc נשמע מוכר, זה כי ממש לפני חודש כתבתי פה על כך שcorecodec שלחו לגוגל דרישת סגירה של הפרוייקט coreavc-for-linux, בגיבוי חוק הDMCA האמריקאי.
גוגל הורידו את הפרוייקט, וזכו לביקורת לא מעטה.
כבר כשזה קרה כתבתי שנראה שהחברה נסוגה, ואכן הפרוייקט חזר כמה ימים אחר כך, הפעם עם ברכת CoreCodecs, שביננו – רק מרוויחה מזה מהעבודה של אלן.

למרות ההיסטוריה הלא נעימה הזו, החלטתי לנסות את CoreAVC.
ההתקנה לא טריויאלית על לינוקס בכלל, אבל מתועדת (עם כמה שגיאות) באתר הפרוייקט.
אחרי תלאות התקנה שכללו דיבוג של הקוד של הפרוייקט, גיליתי את הטעות שלי, והצלחתי להפעיל את הקודק שעובד יפה מאוד גם על המחשב החלש יחסית שיש לי בסלון.

מכיוון שהכל עובד, קניתי את הקודק.
זה לא הפיתרון הכי נקי בעולם, אבל הוא עובד והוא בטוח יותר זול מלשדרג את כל המערכת.

Facebook Comments

2 תגובות בנושא “CoreAVC”

  1. מתי נראה פרויקט כזה חופשי? או לחילופין למה אין דרך להשתמש במעבדים מרובים בלי קודק ספציפי? אני לא מבין יותר מדי בנושא אבל למה פעולות כאלו לא מנוהלות בצד החומרה בכל מקרה?

  2. פוק:
    mplayer הוא פרוייקט חופשי, אבל הקודק שלו לh264 לא מספיק מהיר כרגע.
    אין דרך להשתמש בכמה מעבדים בלי קודק ספציפי כי המיקבול של כל קודק הוא שונה (בדרך כלל יש תלות בין תמונה N לתמונה N+1, וסוג התלות משתנה מקודק לקודק).
    לגבי ניהול בצד החומרה:
    קודם כל, CPU זה חומרה 🙂
    NVidia תומכים בפענוח h264 בכרטיסים 8200 וחדשים יותר (ואולי אפילו קודם), אבל הדרייבר שלהם לא תומך ביכולות האלו תחת לינוקס.

סגור לתגובות.