CoreCodec וגוגל קוד

גוגל סגרו את פרוייקט CoreAVC שהתארח בגוגל קוד בעקבות דרישת חברת CoreCodec – בטענה של הפרת זכויות יוצרים לפי הDMCA.
הפרוייקט סיפק פאצ'ים לmplayer ולmythtv ולxine שאיפשרו שימוש בקודק לפענוח וידאו בפורמט H.264 שפותח בCoreCodec, ולדברי המפתחים לא סיפק את הקודק עצמו להורדה.

מכתב האיום לגוגל פורסם בChillingEffecs ולפי המכתב הסיבה להורדה היא שהפרוייקט.. תחזיקו חזק :
קישר לחומרים המוגנים לפי זכויות יוצרים שנמצאים באתר של CoreCodec.

The details are as follows:
Infringing Materials Hosted on and/or Linked To From the Site. The Site hosts and/or contains one or more links to CoreAVC, which contains CoreCodec's copyrighted Software. We have directly verified by downloading the file from the Site provided by Google Inc. that the file does include CoreCodec's copyrighted Software.

בינתיים, מסתמן בפורומים של CoreCodec שהחברה נסוגה בה מהדרישה לסגור את הפרוייקט ופנתה לגוגל.

לא ברור אם זה בעקבות הזעקה שקמה בפורומים שלהם, של משתמשים זועמים שקנו מהם (!) את הקודק במטרה להריץ אותו על לינוקס, או בכלל שכל העניין היה אי הבנה – או במילים אחרות עורך דין גולם שקם על יוצרו.

גוגל קוד, כמו גוגל אנליטיקס – הוא נזיד עדשים. הייתם מוותרים על החופש שלכם בשביל נזיד עדשים – טעים ככל שיהיה?
אם הפרוייקט היה מתאכסן באתר פרטי הוא לא היה מועף מהרשת בכזו אגביות.
תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם פותחים פרוייקט בגוגל קוד.

ברמה מסויימת אני מבין את התגובה של גוגל, אבל אני חושב שהם טעו בתגובה שלהם.
לסגור את הפרוייקט, במיוחד בעקבות תלונה כזו הזויה – זה לכל הפחות נמהר.

Facebook Comments

4 תגובות בנושא “CoreCodec וגוגל קוד”

  1. אני חייב לציין שלא בדיוק ברור מי נגד מי פה (האם הפרויקט הזה בנוסף לפאצים השתמש בקוד עצמו של הפרויקט המקורי, או במעטפת אמולציה או מה לא). וגם אני לא מסכים עם הקביעה הזו שרשומה פה, אני מניח שכל אתר שמארח באופן חופשי פרוייקטים של אנשים ויקבל בקשה שכזו יפעל להסרה לאלטר של פרוייקט, למה אתר שמספק שירותים חינמים צריך כאב ראש משפטי על הראש שלו ? אם לבסוף יוחלט להחזיר את הפרוייקט זה עדיין יהיה יותר קל בשבילו.

  2. דאוש,
    להבנתי הפרוייקט השתמש בבינאריים של הפרוייקט המקורי, ורוב המשתמשים הם משתמשים שרכשו את הבינאריים ורוצים להריץ אותם על לינוקס.

    לגבי אתר שמאכסן פרוייקטים:
    תראה, אם אתה לא מוכן להגן ולו בקצת על המשתמשים שלך, אל תשים את עצמך בעמדה שבה הם צריכים את ההגנה שלך.
    לא זכור לי שVA (החברה שמפעילה את סורס-פורג') סגרו פרוייקטים על בסיס איומים משפטיים, ויש להם לא פחות פרוייקטים שרצים הרבה יותר זמן.

  3. צריך להכיר קצת את ה-DMCA כדי להבין מה קרה שם.

    לפי ה-DMCA כאשר ספק שירותי איכסון (במקרה זה גוגל) מקבל הצהרה ממישהו שטוען שמישהו מהמשתמשים שלו מאכסן חומר המהווה הפרה של זכויות יוצרים עליו לחסום אותו באופן מיידי או שהספק האכסון עלול להחשב שותף לדבר עבירה. החוק מאפשר למשתמש להגיש הצהרה נגדית ואז ספק האיכסון צריך להחזיר את החומר באופן מיידי או שהוא עלול להיות חשוף לתביעה מצד המשתמש. ספק האכסון הוא לא ממש צד בעניין – הוא חייב להיענות להצהרה. וזה לא משנה אם זה גוגל או כל חברה אחרת שהחוק האמריקאי חל עליה. זה החוק וכל ספק אכסון אמריקאי יגיב מייד אם יקבל הצהרה כזו ויחסום גישה לחומר. אלפי בקשות כאלה מתקבלות ומבוצעות ביום. רובן לגיטימיות. חלקן שגויות או שקריות.

    הבעיה היא שהרבה משתמשים לא מודעים לזכויותיהם לפי ה-DMCA וליכולתם להגיש הצהרה נגדית. גם אלה שמודעים מפחדים בדרך כלל להיכנס לסיבוך משפטי יקר אפילו אם ברור להם שההצהרה המקורית שקרית ועל כן שקולה לעדות שקר ונושאת עונשים מקבילים (לפחות באופן תיאורטי). החשש מהרפתקה משפטית הוא מה שהופך את ה-DMCA שהוא לכאורה די מאוזן למוטה באופן מעשי לכיוון החברות הגדולות שיש להן מחלקת עורכי דין ומוטה נגד ה"אזרח הקטן".

סגור לתגובות.