TLV -> EWR -> SFO

מחר בבוקר אני טס בחזרה לסן פרנסיסקו.
הפעם האייפד שלי מצוייד בהרבה יותר תוכן ומשחקים שיעזרו להעביר את ה-קרוב ל24 שעות שאני אבלה במטוסים ובשדות תעופה.
מעניין לשים לב שהטיסה שלי, שהיתה במקור בשעה 11:25 "הוזזה" לשעה 10:25, מסתבר שאני מצטרף למחאה נגדן שעון החורף הקיצי, כי השעה של הטיסה בעצם לא השתנתה ואני אישית לא מרוויח את שעת השינה שנגזרת מהשינוי הלילה.
מי יודע, אולי זה אפילו יגרום לכמה נוסעים במקומות טובים לפספס את הטיסה ולפנות את הכיסאות שלהם לאנשים יותר עירניים כמוני (צחוק מרושע).

אייפד חדש, ורשימת אפליקציות מומלצות

לפני שלושה ימים קניתי בפאלו אלטו אייפד, גרסאת WiFi עם 64GB זכרון.
בתור התחלה, התלבטתי אם אני בכלל רוצה אייפד, הטיעונים בעד כללו:

  • הוא מתאים לטיסה הרבה יותר מלפטופ ויש לי טיסה של 18 שעות בעוד יומיים
  • אני בטח אמצא זמן להשתמש בו לפני השינה כפלטפורמה לקריאה
  • היה כיף מאוד לשחק בו באפל סטור (אני חושב שביקרתי באפל שלוש פעמים לפני שקניתי אותו), בפעם הראשונה אמרתי נו טוב, בפעם השניה שיחקתי קצת פלייט קונטרול וקראתי קצת פופלר סיינס על המכשיר בחנות ובפעם השלישית כבר קניתי.

הטיעונים נגד הם:

  • מתי אני אשתמש בו? הוא לא מתאים לחדר כושר, הוא גדול מדי מכדי להסתובב איתו בכיס ובדרך כלל יש לי מחשב איפה שאני נמצא.
  • האם אני באמת רוצה לקנות עוד מוצר של אפל? נסיון העבר מראה שהם לא חוסכים מאמץ להקשות על החיים של משתמשים מתקדמים, ובמיוחד משתמשים מתקדמים לא אמריקאיים.

אחרי שהחלטתי שאני הולך על זה, נשארה השאלה של האם לקנות את גרסת ה3G או את גרסאת הWiFI:
התוספת למחיר היא עוד כ130$, לא זניח בכלל – ובארץ מחירי התקשורת הסלולרית הם גבוהים מאוד (כמדומני שאפשר לקנות מיקרו סים לאייפד עם חבילת נתונים ב100 שקל תשלום ראשוני ובכ90 שקל תשלום חודשי עבור חבילת נתונים לא מרשימה, בנוסף חשבתי שהמכשיר יהיה נעול לAT&T, ולא הייתי בטוח שאני רוצה לפרוץ אותו.
בחנות התברר לי שלמרות שאפל לא מפרסמת את העניין, מכשירי האייפד מגרסאת ה3G לא נעולים לAT&T, ולא צריכה להיות בעיה להשתמש בו בארץ. למרות זאת החלטתי ללכת על גרסאת הWiFi כדי לחסוך את התשלום החודשי. כשיגיע הזמן אני אמצא פתרון של שימוש בנקודת WiFi ניידת (אפשר לעשות את זה עם טלפונים של אנדרואיד ועם אייפון פרוץ).

כאמור – ברגע האמת הלכתי על גרסאת הWiFi עם 64GB, מתוך הבנה שזכרון תמיד חסר ומה שנראה הרבה היום יראה צפוף מאוד בעוד שנתיים.

אחרי כל ההקדמות:
המכשיר מדהים, מסך המגע הוא טוב כמו שאפשר לצפות מאפל והתחושה הכללית של המכשיר היא מהירות ותגובתיות מעולה.
דבר מעניין ולא צפוי – האייפד הוא שובר קרח רציני:
מייד אחרי שקניתי אותו ישבתי לבירה עם חברים במסעדה קרובה לחנות, אחרי כשעה ניגש אלי אדם זקן ובעל אייפד בעצמו, התחלנו לדבר על הא ועל דא ולבסוף הוא נתן לי במתנה כיסוי מגן לאייפד, שהוא כבר לא היה צריך כי הוא קנה אחד אחר.
בשדה התעופה בקונקשן לישראל, נגשו אלי שלושה ישראלים (בנפרד) בזמן שישבתי והתעניינו במכשיר.
מעניין אם תהיה תגובה דומה בבית קפה בארץ.

כצפוי : הרבה מהאפליקציות לאייפד הן פורטים של אפליקציות מהאייפון. מה שקצת חבל זה שבדרך כלל המפתחים מנצלים את ההזדמנות כדי להעלות את המחיר בצורה משמעותית לעומת גרסאת האייפון.
למרות זאת, רוב האפליקציות שקניתי שוות את הכסף. הנה רשימה קצרה של אפליקציות שקניתי/הורדתי עד עכשיו:
להמשיך לקרוא אייפד חדש, ורשימת אפליקציות מומלצות