ארדויינו

היום בבוקר שמעתי בפודקאסט FLOSS Weekly על פרוייקט קוד פתוח מרתק בשם Arduino (המלצתי בעבר על FLOSS – אבל על הפרק הזה אני ממליץ במיוחד לכל מי שהפוסט הזה יעורר בו עניין).
בניגוד לפרוייקטי קוד פתוחים אחרים, בפרוייקט הזה יש אלמנט מאוד משמעותי של חומרה.

ארדויינו (Arduino) הוא לוח אלקטרוני ניתן לתכנות, שמיועד לאו דווקא לגיקים אלא גם לאמנים ומעצבים.
הלוח עצמו עולה כסף (לא יותר מדי, כ20 יורו לגרסא הבסיסית), אבל סביבת הפיתוח, התכנון של הלוח עצמו, העיצוב וכל השאר – הכל משוחרר ברשיונות חופשיים (GPL, LGPL וCC לפי הצורך).
הלוח קטן ואלגנטי:

אז למה זה טוב?
להמשיך לקרוא ארדויינו

גלקטיקה

כרגע ראיתי את הפרק האחרון של באטלסטאר גלקטיקה.
היה לי ברור בסוף הפרק הקודם שאין מצב שהם סוגרים את כל הקצוות בפרק רגיל של 45 דקות, וצדקתי: הפרק המסיים היה באורך של 1:35.
לדעתי היה פשוט משובח, ואני אעצור פה לרגע:

מי שעוד לא ראה, שילך לראות. הפוסט מכיל ספויילרים.

טוב, מפה ואילך יש ספויילרים, הכניסה אסורה למי שלא ראה.

להמשיך לקרוא גלקטיקה

מכונת הריגול של גוגל

אני משתמש באדסנס באתר של פיירסטטס.
היום קיבלתי מגוגל את האימייל הבא:

Hi,

We're writing to let you know about the upcoming launch of interest-based advertising, which will require you to review and make any necessary changes to your site's privacy policies. You'll also see some new options on your Account Settings page.

Interest-based advertising will allow advertisers to show ads based on a user's previous interactions with them, such as visits to advertiser website and also to reach users based on their interests (e.g. "sports enthusiast"). To develop interest categories, we will recognize the types of web pages users visit throughout the Google content network. As an example, if they visit a number of sports pages, we will add them to the "sports enthusiast" interest category. To learn more about your associated account settings, please visit the AdSense Help Center at http://www.google.com/adsense/support/bin/topic.py?topic=20310.

As a result of this announcement, your privacy policy will now need to reflect the use of interest-based advertising. Please review the information at https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=100557 to ensure that your site's privacy policies are up-to-date, and make any necessary changes by April 8, 2009. Because publisher sites and laws vary across countries, we're unfortunately unable to suggest specific privacy policy language.

For more information about interest-based advertising, you can also visit the Inside AdSense Blog at http://adsense.blogspot.com/2009/03/driving-monetization-with-ads-that.html.

We appreciate your participation and look forward to this upcoming enhancement.

Sincerely,

The Google AdSense Team

אז זה קורה, גוגל מתחילים להצליב מידע שהם אוספים על משתמשים ברחבי הרשת (אני מנחש שבעיקר דרך אתרים שמשתמשים בגוגל אנליטיקס) כדי להגיש להם פרסומות מפולחות אישית בלי תלות באתר שבו הם מבקרים.
זה היה עניין של זמן, ולפחות הם מצהירים שזה מה שהם עושים, דיברתי על זה כאן, כאן ובעוד כמה מקומות.

בחיפוש קצר לא מצאתי דרך לכבות את האופציה הזו בתור מפרסם, מישהו יודע על דרך?
אני כנראה אחפש שרות אחר לפרסומות לאתר אם אני לא אוכל לכבות את האופציה הזו.

למשתמשים באשר הם:
אם אתם לא רוצים שגוגל יאספו עליכם מידע שישמש אחר כך מי יודע למה אז:
1. אל תשתמשו בשרותי גוגל שדורשים אימות, ואם אתם כבר משתמשים – אל תשארו מחוברים (Logged in) אליהם באופן קבוע בדפדפן בו אתם גולשים.
2. כדאי מאוד לחסום את גוגל אנליטיקס, אפשר לעשות את זה על ידי הוספה של www.google-analytics.com ולהפנות את הכתובת אל 127.0.0.1 בקובץ ההוסטים המקומי שלכם (/etc/hosts במערכות יוניקס).
אפשרות נוספת היא שימוש בתוסף פיירפוקס Customize Google שמאפשר מניעת שליחת קוקיז לגוגל אנליטיקס (פחות חזק מחסימה גורפת, אבל עדיף מכלום).

מיקי מאוס מכה שנית

העונה החדשה של סאות' פארק התחילה בפרק מצויין.
בפרק מופיע מיקי מאוס, ודיסני מואשמים שהם מוכרים סקס לילדות קטנות.

מיקי מאוס הוא אחת הדוגמאות הקלאסיות לעיוות של זכויות היוצרים, לוביסטים של דיסני דחפו חוק שזכה לכינוי "The Mickey mouse protection act"' שהאריך את זכויות היוצרים על מיקי מאוס עד 2020.
לא נראה לי שדיסני נתנו ליוצרי סאות' פארק אישור להשתמש במיקי מאוס כדי ללכלך עליהם, ולדעתי יש סיכוי טוב שנראה תביעה של דיסני נגד יוצרי סאות' פארק.

בכל אופן, פרק משובח. תראו לפני שיצונזר :).

אפשר לראות את הפרק בצורה חוקית באתר של סאות' פארק.

sp-1301-mickey-mouse

TL2RSS – הגרסא הידידותית

אחרי כמה תיקוני באגים של TL2RSS החלטתי לשדרג את חווית המשתמש,
לא עוד גניבת קוקיז מהדפדפן ושתילתם בקובץ קונפיגורציה! הדבר האמיתי הוא לגשת TL2RSS עם הדפדפן ולבצע את הלוגין ישירות שם, וכמובן גם להכניס את פרטי הקפצ'ה המאוסה.

החלטתי ועשיתי.

הוספתי לTL2RSS יכולות פרוקסי פשוטות. כשהמשתמש נכנס למסך הRSS, אם הוא עדיין לא ביצע לוגין, TL2RSS מפנה אותו למסך הכניסה של טורנטליץ', עם הקפצ'ה והכל.  אחרי שהמשתמש נכנס בהצלחה, טורנטליץ' שולח לו את הקוקיז הרלוונטיים ואז TL2RSS מציג למשתמש את הRSS.

כדי שהדבר הזה יעבוד, TL2RSS צריך להתחזות למשתמש רגיל שמתחבר לטורנטליץ'. מכיוון שהדפדפן של המשתמש לא מתחבר לטורנטליץ' אלא לTL2RSS צריך לזייף את הReferrer ואת שדה הHost בבקשת הHTTP שנשלחת לטורנטליץ'.

עד כאן הכל טוב ויפה.  אבל הקפצ'ה סירבה לעבוד בטענה שהאתר לא מאושר לגשת אליה.
כמובן – הקפצ'ה באה מאתר אחר, api.recaptcha.com, והדפדפן של המשתמש מלשין שהמשתמש לא הגיע מטורנטליץ', הנבלה.

אז מה עושים?
משכתבים.
בכל מקום בדף הHTML של הלוגין החלפתי את api.recaptcha.com בlocalhost:8080/external:api.recaptcha.com  (כאשר localhost:port הם הפרטים הנכונים של השרת שעליו רצה TL2RSS).

ברגע שהפרקוסי של TL2RSS זיהה URL שהקובץ בו מתחיל בexternal:, הוא מתייחס אליו כאל פקודה לבצע פרוקסי אל הכתובת שאחרי הexternal, תוך שהוא מזייף את הreferrer לזה של טורנטליץ'.
זה פתר את הבעיה הראשונה, והקפצ'ה הופיעה – אבל זה לא הספיק: התמונה בתוך הקפצ'ה לא הגיעה.
מסתבר שריקפצ'ה שולחים גם איזה ג'אווהסקריפט קטן שפונה אליהם חזרה, וגם בו הייתי צריך לשכתב את הכתובת שת השרת שלהם בכתובת של הפרוקסי.

מה שבלבל אותי זה שכשעבדתי מול localhost הקפצ'ה תיפקדה, וברגע ששמתי את TL2RSS על מכונה אחרת וניסיתי לגשת פתאום לא הצלחתי.
הניחוש שלי הוא שמסיבות של פיתוח החבר'ה של טורנטליץ' אישרו גם את localhost כשרת מורשה, אבל רציתי שזה יעבוד וזהו, בלי תנאים ודרישות.

אחרי תכמונים רבים, הכל עובד בדיוק כמו שאני רוצה.
הוספתי גם כמה שיפורי שמישות, למשל – לא צריך להעתיק יותר את הדוגמא של קובץ הקונפיגורציה לפני ההפעלה הראשונה, התוכנה עושה את זה בעצמה.
בנוסף, היא שומרת את הקוקיז בקובץ cookies.txt, מה שאומר שאחרי לוגין אחד, בתאוריה אין צורך לעשות עוד אחד לתקופה די ארוכה.

שחררתי את כל השיפורים בגרסא 1.2.

הRSS של טורנטליץ' מעולם לא היה יציב כל כך.