גלקטיקה

כרגע ראיתי את הפרק האחרון של באטלסטאר גלקטיקה.
היה לי ברור בסוף הפרק הקודם שאין מצב שהם סוגרים את כל הקצוות בפרק רגיל של 45 דקות, וצדקתי: הפרק המסיים היה באורך של 1:35.
לדעתי היה פשוט משובח, ואני אעצור פה לרגע:

מי שעוד לא ראה, שילך לראות. הפוסט מכיל ספויילרים.

טוב, מפה ואילך יש ספויילרים, הכניסה אסורה למי שלא ראה.

קודם כל, מאוד אהבתי את הסיום, ובכל זאת, כמה דברים לא מסתדרים לי:

איך הצי שנשאר מאחור מצא את גלקטיקה ואת כדור הארץ אחרי שקארה הקריצה את הקואורדינטות לקפיצה?

לא נראה לי סביר שציביליזציה מתקדמת פשוט תסכים לוותר על הכל ולהתחיל מחדש בלי טכנולוגיה.
אתם הייתם עושים את זה?

ביל נותן את ספינת הבסיס לסיילונים הטוסטרים, בטענה שמגיע להם ושולח אותם לחופשי.
לשאלה אם זה לא סיכון, הוא עונה שכן – אבל זה שווה את זה.
שווה את זה? לא בטוח, במיוחד לא אחרי שהם החליטו לשלוח את כל הטכנולוגיה שלהם לתוך השמש.

בכל אופן, אני ממליץ לקרוא את הסקירה הזו של הפינאלה.

ולא לשכוח, יש סרט נוסף בדרך.

Facebook Comments

5 תגובות בנושא “גלקטיקה”

  1. לדעתי, אחד הריידרים קפץ אל נקודת המפגש וסיפר לחבר'ה לאן הם הגיעו. אין מניעה טכנית שזה יהיה הפתרון, ואני חושב שבסצינה הראשונה על כדור הארץ גם אומרים משהו כזה.
    מעבר לזה, נראה לי שלא כל כך אהבתי את הסוף.

  2. וגם:
    – לא באמת הובהר מה תפקידה של הרה (Hera), ולמה היא לעזאזל כל כך קריטית. האם נרמז שהיא ה- mitochondrial Eve? ואם כן, למה זה משנה… יש איזה 20,000 נשים שהגיעו עם הצי, ועוד מספר לא ברור של שמיניות ושישיות. וחוץ מזה, הרי שרון וקארל אגתון הגיעו שניהם חיים ופוריים, והם יכולים לעשות עוד שמינייה (חה חה).
    – בסצינת "בית האופרה" המוזרה, היה קטע מאוד דרמטי של הדלת הנסגרת (בחזיון ובמציאות) על שרון ולורה, אבל אם הבנתי נכון הן פשוט פתחו את הדלת ופגשו את כולם על גלקטיקה. אז למה כל הדרמה?
    – באותו עניין – התפקיד הגורלי של הזוג קפריקה את בולטאר, שאותו הם מפמפמים כבר עונות שלמות, היה – לקחת את הרה מאה מטר, מפה לשם, ולעבור דרך דלת. תגיד לי, בשביל זה צריך לייצר את ההזיות המהלכות אחד בתוך הראש של השני?

  3. אה, וההזיות המהלכות כדבריך בכלל לא היו קפריקה ובאלטר אלא "ישויות אלוהיות", בערך כמו סטארבאק שחזרה אחרי שמתה.

  4. בקשר לאיך הם ידעו – מי שהיה אמור להחליף את אדמה, אמר לאדמה שהוא שמח על כך שהוא שלך ריידר להודיע להם לאן להגיע.

    מבחינת הוויתור על הטכנולוגיה – אחרי כל הסבל שהם עברו, לוותר על כל זה לא נשמע כל כך כמו רעיון גרוע (כמו האנשים שמחליטים לעזוב את העיר ולעבור למקום מבודד).

    החזיון בבית האופרה נועד רק כדי להדגיש לכולם עד כמה כל זה היה מתוכנן. זה גם מה שגרם לבולטאר להגיד את מה שאמר.

    והסוף? זה שאנחנו בסה"כ מחזור בתוך מס' מחזורים? נשמע לי מוכר (מטריקס מישהו?) אבל לפחות הביצוע היה יפה. ועוד מתחילת הסדרה הימרתי על כך שהם יהוו את תחילת האנושות.

סגור לתגובות.