אינטרנט ללא הגבלה – לחצי יום בחודש

בעקבות הגעת NGN לאיזור שלי, שדרגתי את מהירות האינטרנט שלי ל15 מגה-ביט, באימייל "חוזה" שקיבלתי מבזק בין לאומי – ספק האינטרנט שלי – ראיתי את ההברקה הבאה:

@ גלישה ללא הגבלת זמן במהירות של עד 15.00 מס"ש קצב הורדה ו- 800 קס"ש קצב העלאה בהיקף העברת נתונים(הורדה והעלאה) של עד 65 ג'יגה בייט (GB) בחודש שירות ("מסגרת החבילה").

העברת נתונים של עד 65 ג'יגה בייט לחודש. בואו נחשב רגע, 15 מגה-ביט זה 1.875 מגה בייט לשניה, או 6.7 ג'גה לשעה – או 162 ג'יגה בייט ליום.
במילים אחרות, בזק מקציבים לי הורדה רציפה של בערך חצי יום במהירות מקסימלית, ואז אני יכול לסגור את המחשב וללכת לים עד סוף החודש.
חשבתי לתומי שזו טעות, הרי זו הגבלה מטופשת בעליל – והתקשרתי אליהם.
הנציגה המסכנה לא ידעה מאיפה נפלתי לה, "אין שום הגבלה" היא חזרה ואמרה והקריאה לי את תנאי החוזה (המהירות, המחיר וההתחייבות)
אם אין הגבלה, הקשתי – למה כתוב שיש באימייל הרשמי ששלחת לי שמותר לי להוריד רצוף חצי יום בחודש?
"אני אשלח לך אימייל חדש שבו לא יהיה כתוב", אמרה הנציגה.
הסכמתי בשימחה, וכשהגיע האימייל החדש כמובן זה עדיין היה שם.
שלחתי לה אותו חזרה, והיא הלכה לבדוק את זה מול הבכירים במשמרת.
היא חזרה ובשורה בפיה : "לא אוכפים את זה".
"אם לא אוכפים את זה, למה זה כתוב?", שאלתי,
אה, זו הנחיה מלמעלה.
טוב, כמובן שמציגת שרות לקוחות לא ציפיתי ליותר מדי, הרי היא לא באמת יכולה לשנות דברים כאלו.

פניתי לפניות הציבור של בזק Pniot@bezeqint.co.il (אל תטרחו עם הפורם באתר שלהם, הוא מגביל אתכם לשבע תווים לפניה).
קיבלתי תגובה, פרשתי את הטענה שלי – ואז כלום.
אחרי כמה שבועות, שלחתי עוד אימייל, ותהיתי אם הם מתעלמים.
אחרי כמה שבועות, עוד אימייל.
לבסוף חזרו אלי, טלפונית, ואחרי שיחה די מתישה שלא הגיעה לשום מקום מיוחד וכללה רמזים שהם שקלו לבטל את ההגבלה, קיבלתי את זה באימייל הסיכום:

  • בהתייחס לטענתך בדבר מסגרת תעבורת הנתונים בחבילה נבקש לציין, כי בזק בינלאומי, שהינה ספקית האינטרנט המובילה בישראל והאחרונה מבין כל הספקיות האינטרנט בארץ לבצע מהלך זה, בפועל טרם אכפה את המגבלה על השימוש בשירותים המצוינת במכתב ההצטרפות.
  • יצוין, מטרתה של מגבלה זו, הינה לאפשר לבזק בינלאומי לשמור על אפשרות לשלוט בחריגות קיצוניות בנפחי התעבורה ובכך ליישם מדיניות שימוש הוגן בשירותיה (fair usage policy), כמקובל בארץ ובעולם.
  • על אף האמור לעיל וכפי שסוכם בשיחתנו הטלפונית, לפנים משורת הדין ולמען שביעות רצונך, ככל שמסגרת תעבורת הנתונים תוחל בעניינך, תינתן לך האפשרות לבטל את שירותי הגלישה המסופקים לך על ידי בזק בינלאומי ללא תשלום יתרת חודשי ההתחייבות הנותרים בחבילה וזאת בתוך 30 יום מיום תחילת אכיפת המסגרת.
    יובהר, כי האמור בסעיף 4 לעיל תקף אך ורק ביחס לחבילה המוזכרת בסעיף 1 לעיל.
    ככל שיעלה הצורך לנצל את האמור בסעיף 4 לעיל, עליך לציין בפני נציגי החברה כי הנך זכאי למחווה שירותית זו בהתאם למספר פניה X.

אז בקיצור, "כולם עושים את זה, אנחנו האחרונים, ובכלל – אנחנו לא אוכפים את זה. אה  – וקח דג : אם נאכוף את זה תוכל לצאת מההתחייבות כג'סטה שירותית מיוחדת"

אבל מה הם אומרים בעצם: "לשמור על אפשרות לשלוט בחריגות קיצוניות בנפחי התעבורה"?
מה שהם אומרים זה "אם יהיה לנו עומס חריג על הרשת, נוכל לדפוק משתמשיים כבדים".
התגובה שלי לזה: תקנו עוד רוחב פס לפני שיהיה לכם עומס חריג. המשתמשים הכבדים משלמים לכם את רוב הכסף שמשלם את המשכורות שלכם. הם לא טפילים, הם לא עלוקות – הם לקוחות חשובים.
אם כל המשתמשים היו משתמשים קלים, כולם היו משתמשים בחבילה של מגה וחצי (ואז היה לוקח להם שליש חודש להוריד 65 גיגה).

אז קודם כל, לידיעתכם.
דבר שני, אם זה מפריע לכם, תתלוננו.
אם אם יקבלו מספיק תלונות אולי הם יבטלו את זה.