גוגל אנטיליטיקס

דעתי על גוגל אנליטיקס ידועה, בקצרה:
גוגל אוספים מידע עלי ועליך כשאנחנו מסתובבים באינטרנט לתומינו, בכל מני אתרים שלא קשורים לגוגל.
איך? גוגל אנליטיקס, שמותקן בכל כך הרבה אתרים היום – מוסר לגוגל פרטים מפורטים על הגלישה שלך באתר כולל נתונים שמזהים אותך באתר.
סביר מאוד שגוגל יכולים להצליב את הזהות שלך באתר עם הזהות הגוגלית שלך (במילים אחרות – אם יש לך חשבון בגוגל, הם יכולים לדעת שאתה נכנסת לאתר מסויים שמשתמש בגוגל אנליטקס).
אני לא יודע אם גוגל באמת עושים את זה, אבל לדעתי גם אם לא – זה רק עניין של זמן עד שהם יתחילו כי זה יאפשר להם לפרסם בהתאם להיסטורית הגלישה שלך, מה שיכול להגדיל משמעותית את הרווחים שלהם.

עכשיו, לעניין.
מה דעתכם על תוסף פיירפוקס – נניח בשם גוגל אנטיליטיקס (שימו לב למשחק המילים המתוחכם), שיזהיר בצורה לא פולשנית (למשל איקון של מרגל בפינה העליונה של הדף) ברגע שאתם נכנסים לאתר שמריץ את גוגל אנליטיקס, ויאפשר גם לחסום בצורה גורפת את הדיווח של הדפדפן שלכם לגוגל?

היית משתמש/ת בגוגל אנטיליטיקס?

View Results

Loading ... Loading ...
Facebook Comments

12 תגובות בנושא “גוגל אנטיליטיקס”

  1. רעיון נחמד. אף על פי, שכרגע אני פשוט חוסם את הקוד עם Adblock ו NoScript.
    איזה יתרון יהיה לזה על כלים אלו?

  2. היתרון על כלים גנריים כמו adblock, גריז מונקי, עריכה ידנית של קובץ ההוסטים היא פשטות השימוש וההתקנה.
    דבר נוסף זה שפלאגין כזה יכול לתת חיווי ספציפי (כמו אותו איקון של מרגל).

  3. אני משתמש בתוסף Customize Google שנותן את הכלי הזה ועוד הרבה, בלי הרבה טרחה.

  4. לא צריך להיסחף. גוגל לא מרגלים אחריכם, וגם אם כן מהר מאד יעלו על זה יתבעו אותם. לעומת זאת, מה ימנע מגורם אחר לעבד את נתוני הגלישה שלכם, או אפילו להעביר את נתוני הגלישה שלכם לגוגל באמצעות תסריט שיושב מקומית על השרת?

  5. תומר: הבעיה במקרה זה היא המאסה. אין שום דבר שמונע ממני כבעל אתר לא תמים למסור מידע לגוגל. אבל התקנת גוגל אנאליטיקס, נעשית גם בידיים של אנשים טובי לב ורכי מצפון (כמוני, אגב).
    דבר שני, גוגל לא מרגלים אחרי ספציפית, כי סביר שאני לא ממש מעניין אותם. אבל אם אני יום אחד אעניין אותם, זו לא תהיה בעיה מבחינתם לעקוב אחרי, ואני לא אוכל לתבוע אותם. קודם כל, כד עד שלא יהיה מאוחר מדי, אני לא אדע את זה. דבר שני, כיוון שמסרתי את הנתונים של מרצוני, תמורת תיבת מייל, מה הקייס שלי? הלוא הרשיתי להם לעקוב אחרי, ועכשיו אני מופתע שהם באמת עושים את זה?
    אם אדם אינו רוצה שגוגל יקבלו עליו מידע, עליו לוותר על החשבון בגוגל. בלי חשבון ג'ימייל, הם נשארים בלי יכולת לדעת דבר עליך.
    זה הכל.

  6. תומר,
    לגיטימי בעיני שכשאני נכנס לאתר שלך אתה יודע שנכנסתי.
    לא לגיטימי בעיני שכשאני נכנס לאתר לך גוגל יודעים.

    משתמשים של גוגל אנליטיקס לא תופסים את זה כמתן מידע לגוגל אלא כקבלת שרות מגוגל.

    כמו שאמר גורו יאיא, הבעיה היא הכמות.
    נתוני הכניסות לאתר מסויים לא יעזרו לגוגל יותר מדי, אבל עם עשרות אלפי האתרים שמריצים את גוגל אנליטיקס – הם מקבלים תמונה טובה מאוד של היסטורית הגלישה של הרבה אנשים.
    זה דבר אחר לגמרי.

  7. כמו שמפרסמים מנסים כל הזמן למצוא דרכים לסדר את אדבלוק אני חושב שהפצת תוסף כזה פשוט תגרום לגוגל לשכלל את השיטה כדי להערים על התוסף, ואז מפתחי התוסף ישפרו אותו בהתאם וחוזר חלילה.
    גוגל כבר היום אוספים עלינו כמויות עצומות של מידע. מהחיפושים שלנו, הג'ימייל שלנו, המסמכים שלנו בגוגלדוקס וכו' וכו'. אנחנו נותנים להם לפלוש לפרטיות שלנו בתמורה לשירותים החינמיים שהם מעניקים. למה דוקא הריגול של אנאליטיקס מטריד אותך?

סגור לתגובות.