מכונת הריגול של גוגל

אני משתמש באדסנס באתר של פיירסטטס.
היום קיבלתי מגוגל את האימייל הבא:

Hi,

We're writing to let you know about the upcoming launch of interest-based advertising, which will require you to review and make any necessary changes to your site's privacy policies. You'll also see some new options on your Account Settings page.

Interest-based advertising will allow advertisers to show ads based on a user's previous interactions with them, such as visits to advertiser website and also to reach users based on their interests (e.g. "sports enthusiast"). To develop interest categories, we will recognize the types of web pages users visit throughout the Google content network. As an example, if they visit a number of sports pages, we will add them to the "sports enthusiast" interest category. To learn more about your associated account settings, please visit the AdSense Help Center at http://www.google.com/adsense/support/bin/topic.py?topic=20310.

As a result of this announcement, your privacy policy will now need to reflect the use of interest-based advertising. Please review the information at https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=100557 to ensure that your site's privacy policies are up-to-date, and make any necessary changes by April 8, 2009. Because publisher sites and laws vary across countries, we're unfortunately unable to suggest specific privacy policy language.

For more information about interest-based advertising, you can also visit the Inside AdSense Blog at http://adsense.blogspot.com/2009/03/driving-monetization-with-ads-that.html.

We appreciate your participation and look forward to this upcoming enhancement.

Sincerely,

The Google AdSense Team

אז זה קורה, גוגל מתחילים להצליב מידע שהם אוספים על משתמשים ברחבי הרשת (אני מנחש שבעיקר דרך אתרים שמשתמשים בגוגל אנליטיקס) כדי להגיש להם פרסומות מפולחות אישית בלי תלות באתר שבו הם מבקרים.
זה היה עניין של זמן, ולפחות הם מצהירים שזה מה שהם עושים, דיברתי על זה כאן, כאן ובעוד כמה מקומות.

בחיפוש קצר לא מצאתי דרך לכבות את האופציה הזו בתור מפרסם, מישהו יודע על דרך?
אני כנראה אחפש שרות אחר לפרסומות לאתר אם אני לא אוכל לכבות את האופציה הזו.

למשתמשים באשר הם:
אם אתם לא רוצים שגוגל יאספו עליכם מידע שישמש אחר כך מי יודע למה אז:
1. אל תשתמשו בשרותי גוגל שדורשים אימות, ואם אתם כבר משתמשים – אל תשארו מחוברים (Logged in) אליהם באופן קבוע בדפדפן בו אתם גולשים.
2. כדאי מאוד לחסום את גוגל אנליטיקס, אפשר לעשות את זה על ידי הוספה של www.google-analytics.com ולהפנות את הכתובת אל 127.0.0.1 בקובץ ההוסטים המקומי שלכם (/etc/hosts במערכות יוניקס).
אפשרות נוספת היא שימוש בתוסף פיירפוקס Customize Google שמאפשר מניעת שליחת קוקיז לגוגל אנליטיקס (פחות חזק מחסימה גורפת, אבל עדיף מכלום).

Facebook Comments

16 תגובות בנושא “מכונת הריגול של גוגל”

  1. אני לא כל כך מבין למה זה מפריע לך, הרי לא השתנה שום דבר בסיסי – אתה עדיין מציג פרסומות וגוגל עדיין עוקבת אחרי אנשים. כל מה שקיבלת (וגם אני קיבלתי) מגוגל זו הצעה לעדכן את הצהרת הפרטיות באתר כך שדברים שאנחנו יודעים בגלל שאנחנו מכירים את הטכנולוגיה יהיו ברורים גם לגולש הלא טכנולוגי.
    אני לא רואה שום הבדל מהבחינה הזו בין אנליטיקס לשירותים של נוקונומי שבאופן מפורש גם מפרסמים ולאיסוף הסטטיסטיקות של וורדפרס.קום או הגרבטרים שמעולם לא בדקתי אם הם שמים קוקי אבל יש להם IP, ובקיצור כל שירות צד שלישי.

  2. משהו מאוד בסיסי השתנה:
    גוגל מתחילה לעשות מה מה שהיה ברור לי ולך והיא תעשה. את מה שהיא _לא_ עשתה עד עכשיו.

  3. והחברות האחרות? אתה יודע למי הן מעבירות את המידע שלהן "מאחורי הקלעים" ומה נעשה איתו? בגוגל אתה לפחות יודע שהיא משתמשת בזה לפירסום שלה. וחוץ מזה, מה שעמית אמר.

  4. אני מבינה את החשש מפני הפוטנציאל של גוגל – יש להם את היכולת לאסוף מידע רב, והחשש הוא שיום אחד הם יעבירו את המידע הזה לידיים הלא נכונות. אני לא חושבת שיש בעיה עם שימוש במידע כדי להראות פרסומות, שלשם שינוי, יהיו רלוונטיות לקורא. פרסומות כאלה מגבירות את האפקטיביות של הפרסום ונותנות ערך מוסף גם למפרסם וגם לקורא.

    גוגל לא מכריחה אף אחד להיות חלק ממערך המידע שלה – אנשים מצטרפים למערך זה בגלל שהם מעריכים את הנוחות והיעילות של הכלים של החברה ורוצים לקבל את השירות. כמשתמש, יש לכל אחד את הזכות לנטוש את ג'ימייל ולעבור, לדוגמה, לשרות המייל של יאהו או מיקרוסופט או כל חברה אחרת. אלטרנטיבות קיימות גם לשירותים האחרים של גוגל.

    אני חושבת שמי שמפרסם בעזרת גוגל אדס צריך לקבל את השיפורים של גוגל לשירות בברכה – אחרי הכל, שירות כזה יגביר את יעילות הפירסום ולכן גם את הרווחים של המפרסם.
    בפני כל מפרסם קיימת האפשרות להתנתק מגוגל אדס ולמצוא תכנית עסקית אחרת לאתר שלו, משימה ששכל סטארט-אפיסט יכול לספר עד כמה היא מאתגרת.

  5. עמית וצפריר, תדוה.

    מרק, זה טיעון חלש מאוד, אם להשתמש בלשון עדינה במיוחד.

    דנה,
    אם האנשים שמצטרפים היו מודעים לזה, זה היה דבר אחד.
    אבל 99% מהאנשים שמעבירים מידע לגוגל עושים את זה בלי שיהיה להם מושג ירוק שזה מה שהם עושים.
    נראה לך שאמא שלי מבינה שכשהיא גולשת לאתר כלשהו (שמשתמש בגוגל אנליטיקס) היא מוסרת מידע לגוגל?

  6. עומרי
    בשבילי המידע הזה חדש
    תודה לך על ששיתפת אותנו
    יוסי

  7. עמרי, אני מבין את ההתנגדות הבסיסית לאח הגדול – אבל מה יש לך להסתיר מגוגל?

    גולש פשוט (כגון אמא שלי) יכול רק להרוויח מפרסומות יותר רלוונטיות.
    מה איכפת לך אם פתאום במקום לקבל "זבל" תתחיל לקבל פרסומות שיכולות לעניין אותי?
    הרי פרסומות, by definition, זה לא דבר פסול. מה שפסול הוא abuse של הגולש, ופה קורה בדיוק הדבר ההפוך. הגולש יפסיק לקבל פרסומות ראנדומאליות ותחיל לקבל פרסומות שעשויות לעניין אותו.
    מה הבעיה האמיתית פה? הרי המידע נמצא אצל גוגל או דאבלקליק בכל מקרה.

  8. עוזי,
    לי זה מפריע לדעת שיש לי "תיק אישי" בגוגל, שהם אוספים עלי כשאני משוטט באינטרנט.
    היום גוגל משתמשים בו, מחר הקופאית בסופר תדחוף לך מוצרים על בסיס הגלישה שלך (כשגוגל יתחילו למכור את הפרופילים האלו לכל המרבה המחיר), ומחרתיים לא יקבלו אותך לעבודה על בסיס תחומי העניין שלך.

  9. עומרי, אבל למה אתה חושב שרשתות השיווק נותנות לך כרטיסי מועדון? זו אולי לא הסיבה העיקרית, אבל גם בשביל שיוכלו לשלוח לך פרסומות מותאמות אישית ביחד עם פירוט השימוש בכרטיס או כל תירוץ אחר לשליחת דואר.

  10. מרק,
    דוגמא מצויינת.
    אני לא משתמש בכרטיס מועדון, כדי להשתמש בו אני צריך לעשות משהו. המקבילה האוף-ליינית של OPT-IN.
    לא זכור לי שגוגל שאלה אותי אם אני מסכים שהיא תאסוף עלי מידע כשאני גולש באינטרנט, וגם לא זכור לי שעניתי שאין לי בעיה עם זה.

סגור לתגובות.