The great firewall of Comcast

ספק האינטרנט השני בגודלו בארצות הברית – Comcast, חוסם בצורה פעילה תקשורת ביט-טורנט.
החסימה מתרחשת בטכניקה דומה לזו של חומת האש הסינית, כלומר – קומקאסט מזייפים חבילות מידע שמשמשת לניתוק חיבור TCP (עם דגל RST דלוק) מכל אחד מהצדדים, וגורמים לשני הצדדים לחשוב שהצד השני רוצה לסגור את הקשר.
הניתוק מתבצע ברגע שהם מזהים שאחד הצדדים מציע קובץ שלם להורדה (Seed), ואין ספק שהוא פוגע באיכות השירות של משתמשי הפרוטוקול בקומקאסט.
למותר לציין שהחסימה פוגעת גם במשתמשים שעושים שימושים לגיטימיים בפרוטוקול, כמו הפצה של תוכן חוקי (למשל מפיק שרוצה להפיץ את הסרט החדש שלו בביט-טורנט תוך שימוש בחיבור של קומקאסט) , הפצת לינוקס וכדומה.
אפשר להתגבר על החסימה באמצעות הצפנה של התקשורת (כל לקוח ביט-טורנט מודרני תומך בזה), מה שיקשה על קומקאסט לזהות שמדובר בתעבורת ביט-טורנט, אבל לא ימנע מהם לשלוח חבילות RST מכיוון שמעטפת הIP עדיין לא מוצפנת.

אפשר לראות איך נוצרת פה ברית טכנולוגית בין גורמים שמטרתם, כל אחד מסיבותיו, לשלוט בתעבורת המידע ברשת, ומנגד – איך הטכנולוגיה שמאפשרת למידע להשאר חופשי מתחזקת בעקבות כך.

Facebook Comments

8 תגובות בנושא “The great firewall of Comcast”

  1. כן, קצת ישן, אבל עדיין חשוב… השאלה מה ההשלכות המשפטיות כלפי המשתמשים ואילו אופציות עומדים בפניהם.

    וגם אל תחשבו שבארץ הספקיות לא עושות צעדים דומים לאורך השנים (אך עם טכנולוגיות הרבה יותר מפגרות/פרימיטיביות), זה רק עניין של זמן עד שיעברו לשיטה דומה גם פה.

    השאלה האמיתית היא האם אנשים יסכימו לשלם נגיד פי 3 או יותר (אני מדבר על לקוחות פרטיים) לחיבור אינטרנט שיהיה אמין, ללא אפליה במידע.

  2. נו גאון, אבל עכשיו תפסו אותם על חם.
    ספקי אינטרנט נוטים להכחיש נמרצות טענות שהם חוסמים תקשורת מסויימת.

  3. אני קראתי לפני חודשיים בערך מידע על זה שזה נעשה בקומקסט (התחיל בפורומים של DSL REPORTS אחרי כמה שבועות ב SLASHDOT ניתוח של השיטה וכו'), פשוט עכשיו זה הגיע לידי התקשורות הרגילה וזוכה להד של זה.

    ולהזכירכם http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3405082,00.html

סגור לתגובות.