Silverlight

מייקרוסופט שחררו גרסא ראשונה שאינה גרסאת בטא של Silverlight, הפלטפורמה המתחרה של מייקרוסופט לפלאש של אדובי.
כמו בפלאש, Silverlight תומך בגרפיקה חלקה (Anti aliased), ובהזרמה של וידאו.
כמו בפלאש, קליק ימני על רכיב Silverlight פותח תפריט מיותר, וכמו בפלאש – אין אפשרות למפתחים בSilverlight לעקוף את התפריט הזה ולהשתמש בקליק הימני בשביל דברים אחרים, תפריטים קופצים למשל.

למה?
אני מנחש שמייקרוסופט לא רצו שאנשים יראו את הSilverlight היפה שלהם, ויחשבו שזה פלאש.
אם מקרומדיה/אדובי יכולים להשתין בקשת על המשתמשים שלהם, גם מייקרוסופט יכולים.

אחת הסיבות שאני לא רוצה ללמוד פלאש, היא שאני לא יכול לסמוך על חברה שהחליטה שהחליטה להלאים את הקליק הימני כדי להציג תפריט הגדרות אידיוטי שתכתוב APIים שלא יגרמו לי לרצות להקיא.
זו בדיוק הסיבה שאני לא אתקרב לSilverlight (גם אחרי שתצא גרסאת הלינוקס שלו) עד שמייקרוסופט לא יתעשתו ויחזירו את הקליק הימני לעם.

Facebook Comments

9 תגובות בנושא “Silverlight”

  1. נכון, העניין עם הכפתור הימני זה מבאס, אבל מצד שני, יש דברים שפשוט לא ניתן לעשות ב-HTML, וחבל לוותר על זה רק בגלל כשל באינטרפייס.
    אני מנבא, אגב, שהמוצר הזה של מייקרוסופט יעלם די מהר. עם כל הכבוד, ויש כבוד, להעתיק את פלאש בנקודה הזו בזמן זה כבר מעט מדי, מאוחר מדי.

  2. יוסי, זה כשל בתפיסה, לא בממשק.
    ומה שמעצבן זה שמייקרוסופט העתיקו את השגיאה של פלאש.
    אני באמת לא סומך על חברה שעושה כאלו טעויות גסות מספיק כדי להשקיע בללמוד את המערכת שלה.

    לגבי הנבואה שלך, לא הייתי ממהר להכריז הכרזות כאלו.
    למייקרוסופט יש המון כוח ואורך רוח, ולא חסרות דוגמאות שבהם הם נכנסו באיחור לשוק רווי ותוך כמה שנים הפכו לשחקן דומיננטי אם לא השחקן היחיד.

  3. "אני מנבא, אגב, שהמוצר הזה של מייקרוסופט יעלם די מהר. עם כל הכבוד, ויש כבוד, להעתיק את פלאש בנקודה הזו בזמן זה כבר מעט מדי, מאוחר מדי."
    זה לא בדיוק העתקה. וגם ה SILVERLIGHT נותן למפתחים חופש יד די נרחב (מציע לך לראות את ההרצאה על DLR ב MIX07 שהיה). עם DLR אפשר בתוך פרויקט SILVERLIGHT לתכנת בו זמנית ב כל שפה אפשרית (לשלב C# עם PYTHON עם JAVASCRIPT עם VB.NET עם RUBY הכל באותו NAMESPACE עם גישה לחלק מספריות .NET). בשבילי זה ברכה, במקום ללמוד את ACTIONSCRIPT.

    השאלה הקריטית האם הם יצליחו לדחוף את ה WPF / BLEND חזק למעצבים, על זה זה יפול ויקום.

  4. הפתרון האידיאלי הוא שימוש ב־SVG עם JavaScript. בניגוד לשתי הטכנולוגיות הסגורות והקנייניות שהזכרת – SVG הוא חופשי, פתוח, ומהווה תקן של w3c בפני עצמו.

  5. אהוד,
    הדוגמא שנתת מראה איך אפשר לפתוח תפריט עם קליק ימני, לא איך אפשר לעשות איתו כל דבר.
    למשל, באפליקציית מיפוי – אם תרצה שקליק ימני יעשה זום – אאוט, לא תוכל.
    במשחק, אם תרצה שקליק ימני ירה מגה-פצצה שוב לא תוכל.
    ותקן אותי אם אני טועה.

  6. הי, כמה הערות:
    1. SILVERLIGHT הגיע להתחרות מול Apollo (Air) של ADOBE ולא מול FLASH פשוט.
    2. הקרב יהיה צמוד ועקוב מדם בהרבה תחומים, למשל Silverlight design time יהיה חלק בלתי נפרד מ IDE (Visual Studio) ימעך שמו. ל-ADOBE אין IDE משלהם למפתחי WEB APPLICATIONS אז הם נכנסים דרך JAVA: תמיכה ב-ECLIPSE ו- BEA WORKSHOP STUDIO (לאחרונה נחתם הסכם בין ADOBE ו-BEA)
    3. מאמצי מכירה הפעם (בשונה מ-FLASH) מכוונים מעלה מעלה: אני יודע על נסיונות לשילוב של בטות של APOLLO ו- SILVERLIGHT ב-UI של חברות ופרויקטים בסדרי גודל ענקים. אימוץ הטכנולוגיות בשלב כל כך מוקדם ולא בשל במקומות הבדרך כלל מאוד שמרנים מראה על מאמצי מכירה אדירים ברמות הנהלה בכירה.
    4. האסטרטגיה של שתי הטכנולוגיות היא להיות ה-FRONTEND של אפליקציות עיסקיות ובמקרה של $M לפחות להפוך לעוד קרש קפיצה לעולם ה-ENTERPRISE שבו שולטים שלושה גדולים היום: IBM, SAP, ORACLE

    זה הכל חברים,
    שנה טובה וחתימה טובה לכולם.

סגור לתגובות.