חוק חסימת האתרים

נבחרי הציבור לא מפסיקים להפתיע ולחדש, והפעם – הצעת החוק של ח"כ אמנון כהן.
למי שבדיוק חזר מהירח, אמנון כהן מציע לחסום אתרי "מין, הימורים ואלימות" מכלל הגולשים, למעט מבוגרים שיבקשו מפורשות להסיר את החסימה.
בנוסף, הח"כ הנכבד מציע זיהוי ביומטרי (טביעת אצבע) כדי לזהות את הגולש.
יש כל כך הרבה בעיות עם ההצעה הזו, שקשה אפילו להתחיל.
הדבר שהכי מפריע לי הוא שבשם הצדקנות החרדית, החופש שלי ושלכם נפגע.
לא מדובר במושג מופשט, אני לא צריך ולא רוצה שח"כ אמנון כהן פלמוני יחליט בשבילי לאיזה אתרים אני יכול להכנס, ואני במיוחד לא מוכן שספקית אינטרנט תחזיק מידע שיכול לזהות אותי לפי טביעת אצבע (!), וכן – אני יודע שזה רק hash, אבל זה שקול לצורך העניין.
אני לא מוכן אפילו להכנס לדיון לגבי הנזק שזה גורם לילדים, יש דרכים אחרות לפתור את זה והבלוגוספירה מלאה בהצעות טובות, למשל:
* העברת המחשב הביתי לסלון, שם הילדים יהיו תחת פיקוח בזמן שהם גולשים.
* חיוב ספקיות האינטרנט לספק שרות סינון אתרים (בתשלום) למי שמעוניין.
* יצירת מסלול גלישה מצונזר ומאובטח לחרדים רכי לבב ששמים זין על הפרטיות והחופש שלהם. (אם להם לא איכפת, מי אני שאזיז אצבע בשבילם).

גל מור הניף את דגל המאבק, ומציע להציף את נבחרי הציבור בדרישות להפיל את הצעת החוק בתאריך קרוב להצבעה (התאריך לא ידוע עדיין).

gideon3.jpg

Facebook Comments

6 תגובות בנושא “חוק חסימת האתרים”

  1. קודם על לפי מה שידוע לי, הספקיות מחוייבות לספק שירותי סינון ללקוחות כבר עכשיו.

    ההצעות שלך פשוט אינן עולות בקנה אחד עם מטרות החוק (המוצהרות): למנוע מילדים לצפות באתרים למבוגרים בכל מקום שהוא. בין אם זה ספריה, בית של חבר (שאצלו לא כל כך מקפידים) או ביתו הפרטי. על הבעיה הזו אני עונה: אין חוק שמונע מבגיר לספק אלכוהול לקטין, או סיגריות לקטין. יש רק חוק שמונע מהחנות למכור. וזה, לפחות עושה רושם, די בנושא זה. ניתן לחייב כל הורה לילדים להתקין בביתו שירותי סינון וזה ישיג את עיקר מטרת החוק, עם פגיעה כמעט מינימאלית.

    כמובן כאן נשאלת השאלה מי שם את מדינת ישראל לקבוע לי איך לגדל את ילדי (יכול להיות שאני מעדיף שאת המפגש הראשון שלהם עם המרעין ובישין של הרשת, הם יעשו בהשגחתי), אבל לכל הפחות ההצעה איננה טוטאלית כל כך.

  2. ועל פי מה שידוע לי הספקיות לא מחוייבות לספק שרותי סינון.
    בכל אופן, ההצעה הזו לא הרבה יותר טובה מהמקורית לדעתי, ובמובן מסויים יותר מסוכנת כי יש לה סיכוי יותר גבוה לעבור (ובך לתקוע את הטריז הראשון בפרטיות ובזכויות שלנו).

  3. הממ…
    נסיון?

    ארר.. אני לא חזרתי מהירח ובכל זאת לא שמעתי על זה.
    לא, גם לא הייתי בחו"ל.
    לימודים – אתה יודע.

  4. אז מה עושים כדי להלחם בחושך הזה ?
    ברור שזו הצעת חוק מסוכנת מאין כמוה , ואני לא מתכוון להשמיע טיעונים לגבי מה שבעליל הוא תחילת הסוף של חופש הפרט במדינה הזאת !

סגור לתגובות.