הקרנבל בסלבדור

סלבדור היא עיר במחוז בהיה בברזיל, שיושבת על חצי אי לחוף האוקיינוס האטלנטי, ככה שיש לה שלושה כיווני ים.
הקרנבל בסלבדור נחשב בעיני רבים לטוב בברזיל, למרות שהוא נחשב גם למסוכן ביותר. הקרנבל מתקיים בשני מוקדים עיקריים בכל ערב,  מארבע אחרי צהריים עד לפנות בוקר, במשך כשבוע (הקרנבל בבהיה נמשך יומיים מאשר בשאר ברזיל). מוקד אחד, קטן יותר, הוא העיר העתיקה – הפלוריניו, והמקוד השני הוא הטיילת לאורך הים בשכונת בחה.
מי שהיה פעם במצעד האהבה בתל אביב יזהה את הפורמט של הקרנבל בסלבדור (די ברור מי העתיק ממי) – רק בסדר גודל אחר לגמרי.
משאיות ענק נוסעות לאיטן לאורך הטיילת של שכונת בחה, כל משאית מפיקה מוסיקה בעוצמה מרעידת כליות. על חלק מהמשאיות יש הפעות חיות של אמנים פופולריים בברזיל. מסביב למשאיות יש בלוקו, שהוא בלוק מתוחם בחבל שמוחזק על ידי אנשים, שנע עם המשאית. הבלוקו נחשב שטח בטוח, ורק מי שקנה חולצה של הבלוקו במחיר מופקע יכול להכנס לתוכו, ככה שבבלוקו תראו אנשים עם חולצות תואמות, מתוכם אחוז רציני מאוד של תיירים. בתוך כל בלוקו כזה יש 2000-3000 איש. שאר האנשים לא נכנסים לבלוקו כי אין להם חולצות.
בזמן הקרנבל, ברחוב שבו נע הקרנבל, ובכמה הרחובות הצמודים יש, בלי להגזים, 2-3 מליון איש, כולם רוקדים, אוכלים ושותים. אלפי דוכנים קטנים מוכרים שתיה, שיפודים (על האש), מיץ קוקוס, פסטלים מטוגנים ועוד. כדאי ללמוד מספיק פורטוגזית כדי להגיד להם כמה אתם מוכנים לשלם, ורצוי שיהיה לכם את הכסף במדוייק, כי הם לא אוהבים להחזיר עודף לתיירים.
המטבע הברזילאי הוא ריאל  ברזילאי, שהתחזק מאוד בשנים האחרונות. נכון לכרגע ריאל אחד שווה כחצי דולר, ככה שהוא שווה בערך שני שקלים.
המחירים של האוכל והשתיה נמוכים מאוד ברחוב. ריאל אחד לחצי ליטר מים מינרלים ("אגואה מינרל" בפורטוגזית), ריאל וחצי עד שניים לחצי ליטר בירה ("קרבג'ה בפורטוגזית, יש שני סוגים עיקריים בברזיל, נובה-שין וסקול, שתיהן לא רעות).
יש נוכחות משטרתית רצינית למדי בקרנבל, פלוגות של חמישה שוטרים מסתובבות כמו נחשים בתוך הקהל, מפגינים נוכחות, ונעמדים על סטנד גבוה שהוכן מבעוד מועד ברגע שעוברת משאית (מסביב למשאית הבלאגן האמיתי). סך הכל, יחסית לכמויות האלכוהול והמסות האדירות של האנשים שם, כמעט ולא ראיתי אלימות, ככה שבגדול נראה שהמשטרה עושה עבודה טובה.
למרות תחושת הביטחות היחסית, לצלם במצלמה דיגיטלית בתוך הקרנבל זה דבר מאוד מטופש לעשות, למי שרוצה לחזור עם המצלמה למלון. זה לא הפריע לי לעשות את זה, ואפילו חזרתי עם המצלמה.

כל התמונות לחיצות וסחיטות.
מפה של סלבדור עם איזורי הקרנבל מסומנים.

תמונה של בלוקו, אפשר לראות את האנשים שתפקידם להחזיק את החבל, ומאחורה קבוצה עם פחות או יותר אותם חולצות.

מכירה תחת אש

משאית:

Facebook Comments

3 תגובות בנושא “הקרנבל בסלבדור”

סגור לתגובות.