איך חצי פיצ'ר זה יותר גרוע מאפס פי'צר

הנה דוגמא מהעולם האמיתי למצב שבו מימוש חלקי של פיצ'ר יכול לעצבן את המשתמשים הרבה יותר מאשר חוסר מימוש.
דואר ישראל מנסה לקצר את הזמן מרגע המשלוח של דואר רשום עד הקבלה, מה עושים? מדווחים לסניף המקבל על המשלוח עוד לפני שהמשלוח התקבל, ואז מספרים לנמען הסופי שיש לו דואר.
כדי למנוע מצב שבו הנמען מגיע לקחת את הדואר לפני שהדואר הגיע לסניף יש סימון שמאפשר לסניף לציין שדבר הדואר יגיע מחר בעשר או ביום ראשון בעשר (אם החבילה נשלחה ביום חמישי או שישי).
הבעיה מתחילה כשמישהו שוכח (מתעצל) למלא את אותו סעיף, והלקוח מקבל הזמנה לקחת את הדואר יום קודם, ולמחרת בבוקר – לפני שהחבילה הגיעה בפועל – הוא בא לאסוף אותה, ואומרים לו שהדואר יגיע רק בעשר.
מכיוון שלפחות הדוורים באיזור שבו אני מחלק (או סניף הדואר, אני לא בטוח אחריותו של מי זה) מתעצלים למלא את הפרט הזה, כל פעם שמגיע לי דואר רשום אני מתוזז לדואר רק כדי לגלות שהוא לא באמת הגיע.
לפעמים הפרטים חסרים, ואז הלקוח מניח בצדק שהדואר בסניף; לפעמים הפרטים שגויים, למשל אם מסומן V בשדה של "יגיע ביום ראשון בעשר" כאשר ההודעה על פריט הדואר נמסרת ביום ראשון, ואז הלקוח מניח בצדק שהדואר יהיה בסניף ביום ראשון אחרי עשר, רק שהוא טועה וזה בעצם ביום שני אחרי עשר.
המצב הזה הרבה יותר גרוע מבחינתי מאשר המצב שבו מוסרים לי על קיום הדואר רק אחרי שהוא מגיע באמת, אפילו אם באופן קבוע אני אקבל את הדואר יום אחרי, כי הזמן שלי לא יבוזבז בנסיונות שוא לקבל דואר שעדיין לא הגיע.

Facebook Comments

3 תגובות בנושא “איך חצי פיצ'ר זה יותר גרוע מאפס פי'צר”

  1. אני כבר תמיד מגיע יומיים אחר כך.
    אין טעם לבוא ביום הראשון – לתזז למחרת שוב.
    זה לא אומר שחסכת זמן – בד"כ כבר נהיה ה15 לחודש והדואר מלא בכאלה שורצים לשלם מע"מ ואז אתה מבלה שם שלוש שעות בציפייה לדואר שלך.

  2. יש מספר סידורי לכל דואר רשום.
    מזינים אותו באתר של דואר ישראל במעקב משלוחים ומקבלים
    את הסטטוס של המשלוח.

סגור לתגובות.