פיזיקת קוונטים להמונים

ממש בלוג וידאו נהיה פה, אני מקווה לכתוב כמה פוסטים אמיתיים בקרוב.
בכל אופן, זה ממש יפה.

Facebook Comments

11 תגובות בנושא “פיזיקת קוונטים להמונים”

  1. טרחת לחפור קצת מאיפה הקטע הזה בא? זה מתוך down the rabbit hole שהוא חלק שני של הסרט המעליב "בליפ" שיצא לפני כשנתיים. פסבדו מדע וצואת פרים כמעט טהורה – למעשה מצאת אולי את החלקיק היחידי שאינו בולשיט מכל הסרט. אני אישית לא הייתי טורח לתת ליוצרי הסרט יותר פרסום ממה שהכיס שלהם יכול לשלם.

  2. לא טרחתי לחקור (קצת קשה למצוא מאיפה חתכו קטע מסויים).
    למעשה לא ידעתי מה המקור של זה, ועד שלא אמרת מהו יוצרי הסרט לא קיבלו אפילו גרם של פרסום.

  3. עירא – למה יש לך דעה כזו שלילית על הסרט? ראיתי אותו, ולא עלתה בי תחושת קבס שכזו…

  4. יש לי אלרגיה קשה לפסבדו-מדע ולקשקשנים שמפיצים אותו. ספיציפית הסרט הנ"ל מלא בידעונים, איצטגנינים, מקשרים, חוזי עתידות בקפה ושאר רמאים שמציגים את עצמם כמדענים ועוטפים את כל הרוחניות שלהם באצטלה מדעית של פיסיקת קוונטים.

    אני חושב שלחברה מודרנית לא נכון לתת לאנשים כאלו במה, כולל רמאים סדרתיים כמו אורי גלר, סילביה בראון ואחרים מפורסמים פחות כמו כל הרבנים מחלקי הקמעות והברכות וקברות הצדיקים. במקרה הטוב אנשים פותים נותנים להם קצת כסף, במקרה הרע הם מסתמכים עליהם בענייני כסף גדול או בריאות או בטחון אישי. מרגיז אותי מאוד שאנשים ממשיכים להגרר אחרי שרלטנים חסרי מצפון כאלו למרות ששוב ושוב הם מוכחים כשקרנים. זה חינוך לא טוב לאנשים ובטווח הארוך זה לא בריא לחברה שבה אנו חיים.

    וכן, אני חושב שזה מתחיל בקטן, כשאנשים נותנים משקל להורוסקופים. עוד רעה חולה שחוגגת בעיתונות היומית בכל חור בעולם המערבי. עצוב מאוד.

    הערת ביניים לעמרי – אפשר לבקש תוסף להרשם למייל לתגובות? מזל שזכרתי לגמרי במקרה לחזור לבדוק…

  5. האמת לא. מה שקראתי עליו מפי חכמים ממני וחצי השעה שראיתי ממנו נתנו לי מספיק כדי להבין שיש לי דברים טובים יותר לבזבז עליהם את הזמן.

    מה הדבר החשוב שקורא בסוף הסרט, מלבד העובדה המבורכת שהוא מפסיק להרעיל מוחות תמימים בקש ואמונות תפלות?

  6. בסוף הסרט הם מראים לך מי אלה כל האנשים האלה שמדברים. למעט אחת שטוענת כי היא מתעלת נשמה של איזה ראמה משהו, כל השאר הם מדענים לכל דבר (כולל פירסומים וספרים בתחום), כולל כאלו שעזרו לגלות חלק מהדברים שקשורים לפיזיקת קוואנטים…

  7. רוני, לפחות מומחה אחד אם לא יותר טענו בתקשורת שיוצרי הסרט הוציאו את דבריהם מהקשרם בעריכה מגמתית, ולא יידעו אותם מראש מה מטרת הראיון ולמה ישמש. חצי מהמומחים שמופיעים הם מחברי קבוצה או כת כזאת או אחרת, מחבורתו של דיפאק צ'ופרה, מרצים ב"אוניברסיטה" של המהרישי, קשקשנים מתומכי איסרו אמוטו שפיתח "שיטת אשפרת מים" ע"י שמראים למים מילים חיוביות כתובות על נייר. אפילו הבאבא סאלי היה יותר אמין, עשו לי טובה…
    http://en.wikipedia.org/wiki/What_the_bleep_do_we_know

  8. אוקיי, לאחר שראיתי ששלושת הבמאים הם חברים בכת הראמה מאמא הזאת… קבל התנצלותי – אכן סרט מפוקפק ביותר…
    [מחפש איפה לקבור את עצמי…]

סגור לתגובות.