וירוס חדש, קטלני ומפחיד.

הנה הודעה שקיבלתי מספק האינטרנט שלי, אינטרנט זהב:

לקוחות יקרים,

בימים אלו מופץ בדואר האלקטרוני בכל העולם וירוס בשם W32/Sober-Z.

הוירוס מתחזה להודעת דואר אלקטרוני מגורם ממשלתי בארה"ב (FBI או CIA) ומתריע כי אתם נמצאים תחת מעקב של סוכנות הביון, בעקבות גלישה באתרים לא חוקיים. להודעה מצורף קובץ Zip המוצג כשאלון שהנמענים מתבקשים למלא.
שימו לב: אין לפתוח את קובץ ה-Zip המצורף להודעה!

לאחר שהמחשב נדבק, הווירוס מפיץ עצמו תוך שימוש בכתובות דואר אלקטרוני הנמצאות במחשב, פוגע ביכולות של תוכנת האנטי וירוס וגורם לירידה בביצועי המחשב עקב שימוש במשאבי המערכת. לפרטים נוספים על הוירוס ואופן הסרתו ממחשב נגוע הקליקו כאן
לידיעתכם, smile אינטרנט זהב מספקת כיום שירות אנטי וירוס מתקדם המגן על תיבת הדואר האלקטרוני שלכם ומונע הידבקות בוירוסים מסוג זה.
אנו ממליצים ללקוחותינו, שאינם מנויים על השירות, להצטרף אליו באופן קבוע על מנת למנוע חדירת וירוסים מסוג זה למחשבם. ניתן להצטרף לשירות online על ידי לחיצה כאן או בטלפון 1-700-702-702. או הקליקו כאן ונחזור אליכם בהקדם

לקוחות שכבר מנויים על שירות האנטי וירוס – הנכם מוגנים באופן אוטומטי מפני הוירוס.

לשירותכם,

עו"ד אופיר ליבר
מנהל מחלקת אבטחת מידע ומניעת הונאה

מה הבעיה שלי עם זה?
חברת אינטרנט זהב, כמו כל ספק דואר, נמצאת בעמדה שמאפשרת לה, בעלות אפסית, להקטין את תפוצת הווירוסים, ואת העומס על השרתים שלה שנובע מההפצה של הווירוסים הנ"ל – זאת פשוט באמצעות סריקה של כל הדואר לוירוסים (חוץ אולי ממי שביקש באופן מיוחד שלא יגעו לו בדוא"ל).
העלות היא לא אפס – במקרה הסביר שהם משתמשים באנטי וירוס מסחרי, שכנראה עולה להם לפי מספר התיבות שהם סורקים.
בכל מקרה, אני בטוח שהמחיר שהם לוקחים מכסה על העלות מעל ומעבר (הרבה מעבר).
אבל, יש פתרונות שיתנו מענה של, נניח, 95%, שלא עולים כסף כלל – ClamAV למשל – שהינו אנטי וירוס חופשי, פתוח קוד, וחינמי, שמיועד בעיקר לשרתי דוא"ל (ואין לי ספק שהם מריצים את שרת הדואר שלהם על יוניקס כלשהו).
אבל, במקום לנסות לפתור את הבעיה ברצינות, החברים באינטרנט זהב (ובאמת יש לי שם חברים), מעדיפים להרוויח יותר כסף מהלקוחות התמימים שלהם.
ההודעה הזו, בעיקר בגלל הפרסומת הבלתי מוסוית שבה, היא הרבה פחות אזהרה כנה, והרבה יותר קידום מכירות ושיווק המבוסס על פחד.
ולסיכום:
מי שרוצה חשבון דואר בנפח מקסימלי של 5 ג'יגה, עם סריקת וירוסים מלאה, אנטי-ספאם , גישה בpop3 ובimap, במחיר מבצע של 5$ בחודש מוזמן לשלוח לי אמייל.
אני מקווה שהציניות ברורה. (מי שעדיין רוצה, שישלח מייל :-))

Facebook Comments

2 תגובות בנושא “וירוס חדש, קטלני ומפחיד.”

  1. כשקיבלתי את התיבה ההיא, ב95, להריץ שרת דוא"ל משלי לא היה אופציה.
    דברים השתנו, ועכשיו אני בשלבי מעבר ממנה לדוא"ל שלי.
    הכתובת ההיא התפזרה באלפי בסיסי נתונים, חלקם אפילו לא של ספאמרים – וכדאי שאני אשמור עליה לעוד כמה שנים, עד שאני אהיה בטוח שאני מקבל בה רק ספאם.
    למה שאני ארצה להשתמש בה כשיש לי שרת דוא"ל משלי, ואפילו בלי לשלם לעצמי 5$ בחודש??
    🙂

סגור לתגובות.