Dragon age : Origins

דרגון אייג' הוא משחק RPG לשחקן יחיד, עם עומק דמויות ועלילה באמת יוצא דופן.
כמו בכל המשחקים מסוג זה, המשחק מתחיל ביצירה של הדמות הראשית.
BioWare החליטו לא להשתמש בחוקי הAD&D המקובלים, אז למרות שהעניינים די מוכרים הם מספיק שונים כדי שיהיה מעניין.
אפשר לבחור אחד משלושה גזעים:בני אדם, אלפים או גמדים, ואחד משלושה מקצועות :לוחם, קוסם או גנב (המגבלה היחידה היא שגמד לא יכול להיות קוסם).
למרות שאין מה לדאוג, לכל אחד משלושת המקצועות הראשיים יש ארבעה התמחויות אפשריות, מתוכם תוכלו לבחור שתיים במהלך המשחק.
המשחק מתחיל באחד משישה פתיחות שנקבעת לפי המקצוע או הגזע של השחקן. בסוף סיפור הרקע העלילות מתלכדות.
הסיפור הכללי הוא ששוב כוחות השחור מאיימים להשמיד את הכל, ואתם מצטרפים למסדר בשם השומרים האפורים (Grey Wardens) שנלחמים
בכוחות השחור (Darkspawn) כל כמה מאות שנים מחדש.
מהר מאוד דברים משתבשים והופכים למאוד נואשים עבור השומרים האפורים.

יש במשחק עשרות שעות של דיאלוגים, שמוקראים על ידי שחקנים מקצועיים ולא ובדרך כלל מאוד מעניינים.
אתם מסתובבים בעולם של פרלדן בקבוצה של עד ארבעה חברים.
בדומה למערכת הקרב של באלדר'ס גייט, אפשר לעצור את הקרב בכל רגע ולחלק הוראות לשחקנים, אבל הם עצמאיים ואם לא תגידו להם מה לעשות הם כבר יחליטו לבד.
דבר חדש הוא שאפשר להגדיר מערכת חוקים טקטיים לפיה הדמויות פועלות כאשר אתם לא שולטים בהם ישירות. השליטה יכולה להיות כללית כמו למשל להגדיר שקוסם מסויים יהיה על תקן מרפא ולוחם מסויים יעדיף לתקוף מרחוק (חץ וקשת למשל) או ממש להכנס להגדרות מפורטות של מה לעשות כשתנאי מסויים מתקיים, למשל :
אם הכוח שלך יורד מתחת ל50% תשתה שיקוי כוח או אם השחקן הראשי מותקף, תגן עליו וכו'
כמובן, עם הזמן הדמויות עולות בדרגות ומקבלות נקודות שאתם יכולים להשקיע ביכולות שונות.

בניגוד לרוב המשחקים מסוג זה שבו הבחירות של השחקן רק מקדמות עלילה לינארית פה את רוב המשימות הראשיות אפשר לגמור בשתיים או יותר צורות שונות משמעותית.
ההחלטות שלכם יקבעו את היחס של חברי הקבוצה אליכם, ומה יהיה בהמשך המשחק.
למשל, בשלב מסוים אחד מחברי הקבוצה שאספתי בדרך שלי תקף אותי כי הוא החליט שבמקום להתרכז במשימה הראשית וללכת להדביר את הרוע אני מתרוצץ בכל מני מקומות שלא קשורים לדעתו.
נלחמנו באחד על אחד, ואחרי שהבסתי אותו וזכיתי מחדש בכבוד שלו החלטתי להרשות לו להשאר.
אם תהיו ביחסים טובים עם החברים בקבוצה, תקבלו מהם קווסטים שקשורים לרקע שלהם.
המשחק רחב יריעה במיוחד, ומושקע מאוד לכל האורך. להערכתי יש בו בין 50 ל100 שעות משחק (תלוי כמה אתם סוטים מהעלילה הראשית), שלא כוללים משחק כדמות אחרת עם מצפן מוסרי שונה (לגמרי שווה לשחק את המשחק שוב הפעם כדמות חסרת מוסר שעושה מה שטוב לה ולמעשה התחלתי בדיוק בזה אחרי שסיימתי את המשחק).

אני חייב להזהיר:
המשחק שואב אתכם לתוכו, ורוב הסיכויים הם שאחרי שתתחילו, לא תוכלו להפסיק לשחק עד הסוף (המר?).
חוץ מהכמות האדירה של תוכן שיש במשחק הזה, BioWare שיחררו איתו ערכה ליצירת תוכן נוסף, ובנוסף משחררים חבילות נוספות בתשלום כתוכן להורדה מתוך המשחק. למשל, לפני כמה ימים הם שחררו פרק נוסף ב$5.
אם יש משחק ששווה קניה השנה, זה המשחק.

Facebook Comments

20 תגובות בנושא “Dragon age : Origins”

  1. התחלתי לשחק במשחק הזה אתמול בערב ואיכשהו יש לי הרגשה שלא אצא ממנו בזמן הקרוב.

    משחק נפלא.

  2. התחלתי לשחק… משחק עם עלילה טובה. רק משהו קטן מצחיק אותי:

    הנשק שעל גב הדמויות נמצא במרחק קטן מהן (כאילו מרחפות קמעה).

  3. טוב, אחרי יום כמעט שלם אני יכול להגיד שזה חתיכת משחק.

    חשבתי לפתוח בגוגל גל איזה דיון נחמד איתך (ועם חנן, אם הוא בעניין) כי יש לי כמה שאלות לגבי המשחק (ניהול דמויות וכו').

    אתם בעניין?

    אם, כן, שלח מייל. 🙂

  4. חנן, נגמר לך על מה להתלונן, אה? 🙂
    יהונתן, אפשר להתחיל בדיון פה בתגובות. מי שירצה ישתתף.

  5. שיחקתי אלפית קוסמת, וסיימתי את המשחק בתור דמות מאוד חיובית.
    אחר כך שיחקתי את כל חמשת הפתיחות שנשארו, והחלטתי ללכת על אלפית דיילית גנבת (Rogue dalish elf), והפעם הכוונה לשחק דמות רעת לבב.
    נראה אם אני אצליח, זה די קשה לי אישית 🙂
    הפעם אני גם אעבור כמו שצריך את הקווסט של של (Shale), הגולם הידידותי למחצה, ובנוסף כבר קניתי את ההרחבה הנוספת (ומתכנן לדחוף פנימה גם את ההרחבה של החזרה לאוסטגר שתצא בקרוב).
    ההרחבות הן די קצרות, אבל גם זולות למדי. (את Wrath of Shale קיבלתי עם המשחק כשקניתי אותו בסטים).

  6. מה סיימת?
    איך סיימת?
    מתי הספקת לסיים?
    ישנת בכלל?

    ותגיד, עד כמה השתמשת במערכת החוקים הטקסית?
    אני רגיל (עוד מבאלדור'ס גייט) שכל אחד עושה מה שאני אומר לו והשינוי החדש הזה קצת קשה לי.

  7. קרא את הפוסט הקודם ותבין ממתי אני משחק.
    ישנתי.. מספיק 🙂

    לגבי החוקים הטקטיים:
    השתמשתי בעיקר בחוקים הכלליים, HEALER, RANGED וכו.
    לפעמים גם שיניתי אותם קצת (למשל לנטרל איזו פעולה מעצבנת שהפריעה בסט מסויים).
    מה איתך, איפה אתה במשחק?

  8. כן, נכון, שכחתי שהוא יצא כבר לפני יותר משבועיים.
    אצלי הוא שכב עד עכשיו בלי שימוש כי תפרתי את batman: arkham asylum.
    שיחקת בו?
    משחק ממש ממש מעולה. עשוי טוב ולא נמרח, הפתיע מאוד מאוד לטובה.
    זה היה המשחק הראשון מזה הרבה מאוד זמן שממש רציתי לחזור הביתה מהעבודה ולשחק איתו,
    משהו שלא קרה עם fallout ו-gta 4.

    לא משנה מה תגיד, לדעתי זה הישג מרשים לתפור את דרקון אייג' בשבועיים וקצת.

    אני ממש ממש ממש בהתחלה. יצאתי מהטירה הזו של הקוסמים והצטרפתי ל-grey wardens.
    כרגיל, משחק קוסם אלף. 🙂 יש דברים שלא משתנים.
    יש לך המלצות על קסמים? ראיתי שזה מחולק לקטגוריות, שווה להתמקד במשהו אחד או להיות רב-תחומי?

  9. את בטמן סיימתי כבר, והוא מקבל אצלי את התואר המשחק השני הכי טוב השנה (אחרי דרגון אייג' כמובן).
    אני אישית התמקדתי כדי להגיע לקסמים החזקים באמת. אין מספיק דרגות כדי שתוכל להתמחות בהכל.

  10. כן. יהיה מעניין לנסות את אחד הענפים האחרים, אבל פריימל זה הכי מועיל לדעתי.

  11. אגב, אני לא יודע אם זה כי אני משחק יותר טוב, אבל הקרבות הקשים הרבה יותר קלים לי עם דמות ראשית גנבת.

  12. כן, גם אני מתמקד בפריימל.

    בלי לזלזל ביכולותיך המופלאות, 🙂
    יכול להיות שאתה משחק עכשיו עם הפאטץ'?

    כי העדכון החדש 1.01 עשה את רמת הנורמל קצת קלה יותר.

  13. אם יש לכם את הסריאל הקוד בהתחלה של המשחק אתם יכולים להביא לי בבקשה מי שמביא מלך!!!!!!!!!!!!!

  14. עמרי,
    אני חייב להודות שעד עכשיו לא התלהבתי מהקרבות.
    עדיין לא ברור לי הקטע של ההוראות הטקטיות, אני רגיל עוד שבבאלדור'ס גייט לכל דמות הייתי נותן הוראה, ופה לא ברור לי הסט.
    למשל, אני יכול לתת לדמות שלי סט של חמש פעולות, אבל מי אמר שזה מתאים לי כל הזמן? הרי במהלך הקרב כל רגע יש שינוי, אז
    קורה לא פעם שהסטים לא מתאימים למה שהולך בפועל. אני מסביר את עצמי בסדר?

    בינתיים זה נראה לי יותר כמו hack and slash ופחות טקטי.

  15. יהונתן,

    גם לי מדי פעם הסטים מעצבנים, למרות שנראה לי שאני מתרגל לכך. כבר יצרתי לדוגמה (אני משחק גמד אציל לוחם) שברגע שאחת מהדמויות מגיעות לרמת בריאות נמוכה, אז הוא מבצע את Threat שגורם לאוייבים לבוא אליו (כן, אני משתמש בו בתור טנק).

    היו לי באגים קטנים פה ושם, אולם אני חושב שבינתיים המשחק טוב מאוד, ולא הבחנתי במשהו שמונע ממני לשחק 🙂

סגור לתגובות.